معیار انتخاب یک دبیرستان خوب

📌

فضای حاکم بر مدرسه:

مقطع متوسطه اول، شروع دوره‌ی نوجوانی است و سن حساسیت و تاثیرپذیری دانش‌آموزان از هم‌‌دیگر. بنابراین در این مقطع، وقت بیشتری بگذارید و در مورد هم‌کلاسی‌ها و فضای کلی حاکم بر مدرسه تحقیق تمام و کمالی داشته باشید. مشاهدات میدانی می‌توانند در این مسیر به کمکتان بیایند. این سن، سن آموزش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی است، بنابراین توصیه می‌شود در انتخاب مدرسه، سعی کنید داشتن یک محیط پر از صمیمیت را در نظر بگیرید. برنامه‌های جانبی مدرسه، می‌تواند در شکل دادن به روابط بین دانش‌آموزان موثر باشد.

📌

کادر آموزشی:

در سن بلوغ، روابط کادر مدرسه با دانش‌آموز اهمیت زیادی دارد. کادر آموزشی باید توامان با دانش‌آموزان صمیمی باشند و در مسائل درسی با آن‌ها با اقتدار رفتار کنند. در بعضی از مدارس، به دلیل دریافت شهریه‌های هنگفت، کادر آموزشی اقتدار لازم را ندارند و دانش‌آموز حضور در یک فضای جدی و قانون‌مند را تجربه نمی‌کند و این مسئله، می‌تواند باعث آسیب شود؛ چرا که نوجوان به این رفتار عادت می‌کند و بعدها در مقابل با دیگران به مشکل برمی‌خورد.۳۰۹:۲۴

همچنین این دوره‌ پایه‌ی بعضی از مسائل کنکور و دانشگاه است و معلم‌ها باید به روش‌های روز تسلط داشته باشند؛ بنابراین به رفتار و سطح علمی کادر آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

📌

برنامه‌ی سال:

یکی دیگر از کمک‌حالان شما در انتخاب مدرسه غیرانتفاعی، مرور برنامه‌ی مدرسه است. برنامه‌های جانبی تفریحی و علمی در این دوران می‌توانند علاوه‌بر تشویق او به مباحث درسی، باعث تقویت ارتباط با هم‌سالان شود؛ همچنین کلاس های فوق برنامه اگر بیش از ظرفیت دانش‌آموزان نباشند، می‌توانند به موفقیت در دوره‌های بعد و کنکور کمک بزرگی کنند.

📌

سطح علمی کادر آموزشی

📌

رفتار کادر آموزشی:

کادر آموزشی در این دوران حساس، باید شیوه‌ی رفتار با دانش‌آموزان را در روند آموزش و انواع آزمون‌ها بلد باشند. سهل‌گیری و یا سخت‌گیری بیش از حد مثل یک آفت است که می‌تواند تا آخر عمر روی روحیه و شخصیت دانش‌آموز تاثیر بگذارد. حضور یک مشاور مجرب در کادر آموزشی، می‌تواند جلوی بسیاری از بحران‌های رایج این دوران را بگیرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *