روز جوان چه روزی است؟

روز جوان در کشورهای مختلف ۱۲ آگوست توسط سازمان ملل اعلام شده است اما در ایران ۱۱ شعبان مصادف با میلاد با سعادت شاهزاده علی اکبر (ع) می‌‍باشد.

میلاد باسعادت شاهزاده علی اکبر (ع)

حضرت علی اکبر (ع) فرزند امام سوم شیعیان حسین ابن علی (ع) در ۱۱ شعبان سال ۳۳ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد.
پدر گرامی ایشان امام حسین (ع) و مادرش لیلی بنت ابی مره بن عروه بن مسعود ثقفی است.
جوان برومند امام حسین (ع) که با فداکاری‌هایش در روز عاشورا جاودانه شد و درس‌های بسیاری را به جوانان داد.

برگی از زندگی شاهزاده

اگر چه زندگی حضرت علی اکبر (ع)، خیلی به قلم تحریر نیامده است ولی همین مقداری که بیان شده است حاکی از روح بلند، بزرگواری، تقوا، ادب و دیانت اوست. درباره دوران کودکی علی اکبر (ع)، همین بس که تربیت او در دامان حسین بن علی (ع) است.
علی اکبر (ع) جوانی خوش صورت و زیبا و طلاقت لسان و صباحت رخسار و سیرت و خلقت را از پیامبر اکرم (ص) به ارث برده بود. شجاعت از علی مرتضی (ع) داشت و به جمیع محامد و محاسن معروف بود.

در ادامه مقاله به جوانی و جوان امروز می‌پردازیم:

جوانی، بهار عمر و فصل طربناک زندگی است. هیچ دوره ای از زندگی چون روزگار جوانی، سرسبز و خرم نیست و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توانمند و پرانرژی نیست.
بسیاری از پیروزی‌ها و کامیابی‌ها، تنها در سایه جوانی امکان‌پذیر است و بسیاری از آرزوها و هدف‌ها، فقط در فرصت جوانی قابل دست یابی است.
جوانی فرصتی است که بر خلاف بسیاری از فرصت‌های دیگر، تنها یک بار در اختیار همه قرار می‌گیرد و چون به انجام خویش برسد، هرگز امکان تکرار نخواهد داشت.

پس “فرصت جوانی“، طلایی‌ترین فرصت‌ها و نابترین موهبت‌هاست و نمی‌توان در این نکته تردید کرد که هدر دادن روزگاران خوش جوانی و تباه کردن این بهار زندگانی، به اندوهی انبوه و حسرتی متراکم خواهد انجامید.

تا می‌توانی جوانی کن و جوان باش اما یادت نرود که در گذشت زمان را چاره‌ای نیست که درمان کند و این ناچاری به خاطر این است که قدر جوانیت را بدانی…

روز جوان, ولادت حضرت علی اکبر (ع)

جوانی…

جوانی، آغاز شکفتن است.
جوانی، میلاد دوباره انسان است. انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش گرفته است. خداوند، بسیاری از نعمت هایش را در جوانی به انسان ارزانی می‌دارد.
جوانی، موهبتی از جانب خداوند است.
جوانی، ثروتی است که انسان باید آن را جز درهای بهشت، خرج نکند. پس خوشا به حال آنان که جوانی را قدر می‌دانند و این گوهر گران‌بها را در راه سعادت خویش، به کار می‌گیرند.
تا می‌توانی جوانی کن و جوان باش اما یادت نرود که گذشت زمان را چاره‌ای نیست درمان کند و این ناچاری به خاطر این است که قدر جوانیت را بدانی.

در آخر میلاد باسعادت شاهزاده علی اکبر (ع) را به همه به خصوص جوانان این مرز و بوم و امیدهای نسل آینده تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *